Excursion Registration / Exkursionsanmeldung 2023

Dear BWMI & BDEM Students,

Thank you for the interest in participating in the Exkursionswoche ‘23 in Stockholm, Sweden!

As already mentioned in the invitation, the trip is going to take place approximately between the 7th and the 14th of May. Please pay attention that the event is mainly intended for students from the 3rd and upper semesters.

We plan on flying from the Karlsruhe/Baden-Baden airport to Stockholm Arlanda airport. For the transportation to the point of departure and your punctual presence there we count on you to bear responsibility.

During our week in Stockholm we plan to visit interesting companies, explore the city and participate in different social events. The exact schedule will be sent out to you the moment it is finalized.

As we have to organize the transportation and accommodation for the participants, we would like to let you know that the registration for this event is binding, as the number of participants is severely limited.

For the registration and booking your flight tickets we would need your name, surname, study degree, semester and nationality. We want to inform you that making sure that your travel documents are valid during the period of your stay in Sweden is entirely your task. In addition, as there are students who do not possess an EU citizenship, we would like to let you know that you have to take care of preparing any necessary documents/visas for your entry into the country yourself. From our side, we guarantee to process and store your private data with great caution. Furthermore, we would like to point out that in case of an emergency someone is not able to take part in the trip but already has booked tickets on their name, they would have to bear the fee for changing the name of the flight ticket coming from the airline (currently starting from around 115 Euro), so that the next person on the waiting list is able to join the group.

For the whole stay of 8 days we have forecasted and estimated the amount of 600 Euro (including transportation, accommodation, social events and entries). After you confirm your willingness to participate, you will receive a message with the payment details and the end date by which the amount has to be paid (which is going to be quite soon, so that we are able to make the booking as fast as possible, so be prepared).

In case you have any additional thoughts or want to provide some feedback, please do not hesitate to fill in the box at the bottom. We very much appreciate your understanding and look forward to seeing you soon!

Attention: A successful registration is not a final commitment for the excursion. You will receive this together with the payment data in a separate mail.

Kind regards,

Your Organization Team

Liebe BWMI- & BDEM-Studierende,

vielen Dank für Ihr Interesse an der Teilnahme an der Exkursionswoche ’23 nach Stockholm, Schweden!

Wie bereits in der Einladung erwähnt, findet die Reise zwischen dem 7. und 14. Mai statt. Bitte beachten Sie, dass sich die Exkursion vor allem für Studierende des 3. und höheren Semesters gedacht ist.

Wir haben vor, vom Flughafen Karlsruhe/Baden-Baden zum Flughafen Stockholm Arlanda zu fliegen. Für den Transport zum Abflugort und Ihre pünktliche Anwesenheit zählen wir auf Ihre eigene Verantwortung.

Während unserer Woche in Stockholm planen wir interessante Unternehmen zu besuchen, die Stadt zu erkundigen und an verschiedenen Social Events teilzunehmen. Der genaue Zeitplan wird Ihnen zugesandt, sobald er feststeht.

Da wir den Transport und die Unterkunft für die Teilnehmer organisieren müssen, möchten wir Sie darauf hinweisen, dass die Anmeldung für diese Veranstaltung verbindlich ist, da die Teilnehmerzahl stark begrenzt ist.

Für die Anmeldung und die Buchung der Flugtickets benötigen wir Ihren Namen, Vornamen, Studiengang, Semester und Nationalität. Wir möchten Sie darauf hinweisen, dass es allein Ihre Aufgabe ist, dafür zu sorgen, dass Ihre Reisedokumente während Ihres Aufenthalts in Schweden gültig sind. Da es auch Studierende gibt, die keine EU-Staatsbürgerschaft besitzen, möchten wir Sie darauf aufmerksam machen, dass Sie sich selbst um die Vorbereitung der für Ihre Einreise erforderlichen Dokumente/Visa kümmern müssen. Wir versichern Ihnen, dass wir Ihre persönlichen Daten mit größter Sorgfalt verarbeiten und speichern. Weiterhin möchten wir Sie vorsorglich informieren, dass im Notfall, wenn jemand nicht an der Reise teilnehmen kann, aber bereits Tickets auf seinen Namen gebucht hat, er/sie die Gebühr für die Namensänderung des Flugtickets von der Fluggesellschaft tragen müsste (derzeit ab ca. 115 Euro), damit die nächste Person auf der Warteliste zur Gruppe stoßen könnte.

Für den gesamten Aufenthalt von 8 Tagen haben wir einen Betrag von 600 Euro veranschlagt (einschließlich Transport, Unterkunft, Social Events und Eintritte). Nachdem Sie Ihre Bereitschaft zur Teilnahme erklärt haben, erhalten Sie eine Nachricht mit den Zahlungsmodalitäten und dem Enddatum, bis zu dem der Betrag überwiesen werden muss (was ziemlich bald sein wird, damit wir die Buchung so schnell wie möglich vornehmen können, also seien Sie vorbereitet).

Falls Sie noch Ihre Gedanken äußern möchten oder uns eine Rückmeldung geben möchten, bitten wir Sie, das Kästchen am Ende der Seite auszufüllen. Wir danken Ihnen für Ihr Verständnis und freuen uns darauf, Sie bald zu sehen!

Achtung: Eine erfolgreiche Anmeldung ist noch keine finale Zusage für die Exkursion. Diese erhalten Sie mit den Zahlungsdaten in einer separaten Mail.

Mit freundlichen Grüßen,

Ihr Organisationsteam